Digital faktura og andre måder at reducere arbejdsbyrden for iværksættere

Key Account Manager, GO MO Group AB

Iværksættere står oftest overfor en stor arbejdsbyrde på grund af deres egne forventninger og hård konkurrence på markedet. Det kan være svært at overkomme, hvis en iværksætter ikke har lydhøre medarbejdere og systemer på plads til at opfylde hans eller hendes krav. Ofte kan det på grund af for lidt tid til rådighed være vanskeligt for virksomhedsejere at finde egnede systemer der er til rådighed på markedet. Men nogle systemer, som understøtter elektronisk fakturering er meget vigtigt for de fleste virksomheder at kigge nærmere på.

De kan, sammen med andre mekanismer, give forskellige fordele for en virksomhed. De kan gøre det nemmere at samarbejde med kunder, opbevare relevante oplysninger og analysere mønstre i transaktioner i realtid.  Der vil også være andre fordele end disse direkte fordele. Brug af digital faktura vil også spare omkostninger ved at gøre virksomheden mindre afhængig af papir. Virksomheden kan få flere fordele og anerkendelse ved at blive mere miljøvenlig gennem sådanne initiativer. Følgende er et par mekanismer som virksomhedsejere kan bruge for at reducere arbejdsbyrden og samtidig blive mere effektive.

Purchase to pay processer

Hvis man ønsker at udvikle strategiske relationer med leverandører uden at investere tidskrævende personlige engagementer, kan virksomheder erhverve en purchase-to-pay-løsning, der forenkler hele processen. Denne løsning kan give flere indkøbskataloger og adgang til flere leverandører til nemt at købe produkter. Derudover giver processen større synlighed, kontrol og bekvemmelighed for at købe produkter. Dette ville reducere virksomhedsejernes arbejdsbyrde og hjælpe dem med at fokusere på deres kerneprodukter og serviceydelser.

Travel og Expense management

Virksomhedsejere kan have pålidelige medarbejdere, der ikke misbruger den tillid de nyder undere deres rejser. Dog kan virksomhedsejere ønske den højeste stand af ansvarlighed og synlighed under deres rejser og efterfølgende godtgørelser. Virksomhedsejere kan også ønske at reducere deres arbejdsopgaver mht. til scanning af alle fakturaer manuelt og tilbagebetaling af dem til tiden. En enkel elektronisk faktura kan hjælpe virksomhedsejere til at opnå dette med lethed.

Digital fakturering

Vidste du, at der er en webside, der gør det muligt at kalkulere effekten af elektronisk fakturering på miljøet? For eksempel, hvis en forretning modtager 100 fakturaer elektronisk, kan det spare 14 km i kørsel, 1 returbillet til Bangkok med fly, 25 plantede træer og 146 kilowatt timer (NEA, NEA Green Index, 2016). Bortset fra de arbejdsbyrdereducerende fordele ved digital fakturering, kan virksomhedsejere også få ro i sindet ved at vide, at de også har hjulpet miljøet ved at bruge sådanne løsninger.   

For at reducere deres egne arbejdsbyrde og opnå mere synlighed og kontrol, kræver virksomhederne en pålidelig leverandør af digitale fakturerings-løsninger. En virksomhed, der tilbyder en bred vifte af disse løsninger er Basware.

“Ovenstående udtalelser er rene overvejelser fra forfatterens side. De afspejler ikke Baswares position.”

use of digital faktura

Kategori: E-Invoicing